Middelgrote en kleine bedrijven zijn de motor van de economie; een onmisbare schakel die sociale innovatie en technische vooruitgang koppelen aan service- en dienstverlening, vakmanschap, kwaliteit en werkgelegenheid. Én, die zorgen voor leefbaarheid en levendigheid in steden en dorpen. In deze voor de bouw nog steeds economisch lastige tijd proberen bepaalde spelers in de bouw ‘kant-en-klaar-producten’ goed en als energiebesparend en duurzaam te verkopen met liefst overal nul-op-de-meter als het om energie gaat, en dan ook nog tegen een ‘zachte’ prijs. Op zich niets mis met die doelstellingen, maar wij hopen dat u zich realiseert dat het de mkb-bedrijven zijn en blijven die zorgen voor goede isolatie, hoogwaardig voeg- en metselwerk,  kwalitatief goed afgewerkte vloeren, muren of daken, adequate beschoeiing, efficiënt en arbovriendelijk aangelegde straten en fiets- en voetpaden en duurzame en milieuverantwoorde verwijdering van asbest en sloop van gebouwen.

MKB maatschappelijk en regionaal betrokken
Maatschappelijk verantwoord ondernemen belijden wij niet met de mond, maar dat doen we ‘gewoon’ zonder dat van de daken te schreeuwen. Het mkb wérkt niet alleen in uw gemeente, maar is ook betrokken bij een groot aantal maatschappelijke vraagstukken in buurten of wijken, sponsort vele plaatselijke instellingen en initiatieven en voert het werk uit met medewerkers die woonachtig zijn in uw gemeente en die zij bereid zijn op te leiden. Dit schrijven Aannemersfederatie Nederland en NOA in een brief aan alle colleges van Burgemeester en Wethouders in Nederland om gemeenten alert te maken op de kwaliteiten van mkb-bedrijven in bouw, afbouw en infra.

Lees hier de brief aan de Colleges van B&W

12 mei 2014