MKB INFRA, de organisatie voor en door ondernemers in de infrasector, heeft vandaag Philip van Nieuwenhuizen tijdens haar Algemene Ledenvergadering in Veenendaal unaniem gekozen tot haar nieuwe voorzitter/directeur. Van Nieuwenhuizen volgt per 1 juni 2016 Daan Stuit als voorzitter en Wim van der Maas als directeur van MKB INFRA op.
Gezien het gelijktijdig vertrek van zowel de huidige voorzitter als directeur van MKB INFRA is gezocht naar een opvolger die deze dubbelfunctie kan vervullen. De huidige voorzitter van MKB INFRA, Daan Stuit, draagt na een periode van 6 jaar het stokje over en de directeur, Wim van der Maas, na ongeveer 8 jaar. Daan Stuit zal nog tot eind dit jaar vice-voorzitter van Aannemersfederatie Nederland blijven en namens AFNL en MKB INFRA de Europese vertegenwoordigingen blijven vervullen.

Philip van Nieuwenhuizen heeft een grote staat van dienst in de GWW-sector en is zeer vertrouwd met het functioneren van brancheorganisaties. Hij was de afgelopen 10 jaar zelfstandig ondernemer (juridische advisering, zaakwaarneming, belangenbehartiging) in Frankrijk. Daarvoor was hij plv. directeur / algemeen secretaris van de Vereniging Infrastructuur Aannemers Nederland, algemeen secretaris / directeur van de Vereniging Aannemers Grond-, Water- en Wegenbouw. Voor die tijd vervulde hij diverse directiefuncties bij de Vereniging WAC.

20 januari 2016