De Nederlandse economie loopt vast als er niet wordt ingegrepen, nadat de hele bouw- en infrasector als gevolg van de problematiek rondom stikstof en PFAS volledig stilvalt. Wij roepen alle leden op om massaal met hun personeel (NIET met materieel, daar wordt voor gezorgd) naar het Malieveld in Den Haag te komen om te laten zien dat het ons menens is. We demonstreren niet graag, maar als we het doen, doen we het goed!

Nadere informatie over transport en dergelijke volgt via de mail.

NL opslot persbericht fotoPersbericht

Den Haag

25 oktober 2019

Ondernemers voeren actie om stikstof- en PFAS-impasse te doorbreken

Onder de slogan ‘Nederland staat op slot, politiek trek ’t vlot’ steunen meer dan 30 branche- en ondernemersorganisaties de landelijke actiedag op 30 oktober van de stichting Grond in Verzet. De organisaties hebben samen met deze stichting een manifest gemaakt dat ze woensdag willen aanbieden aan de verantwoordelijke ministers, de minister-president en de provincie- en gemeentebestuurders.

Enorme schade door stikstof- en PFAS-impasse

‘In het manifest schetsen we de enorme schade van de stikstof- en PFAS-impasse. Ook doen we voorstellen om Nederland snel weer vlot te trekken, zodat projecten weer door kunnen en banen niet in gevaar komen’, aldus de verschillende organisaties.

Geen wegblokkades

Voor de branches- en ondernemersorganisaties is een belangrijke randvoorwaarde dat de actie woensdag publieksvriendelijk verloopt en niemand tot overlast is. ‘Dus geen wegblokkades, maar bijvoorbeeld wel een mooie materiaalexpositie op het Malieveld om te laten zien welk soort werk momenteel allemaal stilligt.’

Kom met het OV

De organisatie roept alle deelnemers aan de actie op om met het openbaar vervoer te komen, auto’s te delen of gebruik te maken van het aangeboden vervoer van hun brancheorganisaties. Ook vragen ze de deelnemers om hun beste beentje voor te zetten op de dag dat ze in Den Haag te gast zijn.

Download de slogans, het manifest of de speciale visuals

Ondernemers en branches kunnen terecht op een speciale actiepagina met allerlei actiemateriaal. Zie bijgevoegd het manifest zelf.

Meer informatie:

Het manifest wordt nog verder aangepast aangezien zich steeds meer branches aanmelden om de actie en het manifest te ondersteunen.

Journalisten kunnen bellen met de woordvoerders van de verschillende brancheverenigingen of anders met Edwin van Scherrenburg, woordvoerder MKB-Nederland en VNO-NCW, 0630417005,Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of Mieke Ripken, 06-11351727 of Rielèn van der Hoek (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 0646746693)

pdf Download PDF met het Manifest (2.80 MB)